9. helmikuuta 2016

Sallittu herkku


Tiikeri ei pääse raidoistaan ja myös minulla on kesken ties minkä kiristelyjen tarve herkutella. Herkuttelen ihan oikeasti "oikeilla" herkuilla kuin possu toisinaan ja palaan varmasti karkkien ja muiden valtakuntaan myöhemmissä postauksissa, mutta sitä ennen haluan puhua pannukakuista.


Ylläolevat pannukakut syntyvät yksinkertaisella reseptillä:

1 kanamuna
1 banaani
(0,5-1 dl proteiinijauhetta)
halutessasi mausteita

Kaikki käsitellään sauvasekoittimella ja paistetaan tilkassa kookosöljyä. Ohje on muokkaukseen sopiva, ja onnistuu ilman protskujauhetta; menee lapsillekin välipalana. Voit tuoda makuja käyttämällä makujauheita (suklaa on aika jees) tai heittämällä sekaan raastetun pienen omenan. Kaurahiutaleitakin jotkut näihin ihmelättyihin heittelevät. Kaneli, kardemumma tuovat ihanan säväyksen.


Näiden lisäksi käytän itse toisinaan, ja varsinkin aamiaisen korvaavana valmiista proteiinipannukakkujauheista syntyneitä herkkuja! Nämä maistuvat omaan suuhuni kovin erilaisilta ja tuovat vaihtelua. Lisäks mun ei tarvi miettiä hiilareiden ja protskujen suhteita, kun monessa näissä ne on mietitty valmiiksi, kun vaan annostelee oikein. Näitä oon syönyt Fitfarmin nettivalmennuksillakin ollessani. Ehdottoman sallittu herkku toisinaan.


Nykyisin mun pannareiden päällä voi nähdä banaaniviipaleita ja Bonnen omenasosetta. Se on vähän sellainen vakiokombo, johon mulla on pakkomielle. 
Myös marjat on aivan ihania.
On mulla kaloriton ja sokeriton ja rasvaton suklaasiirappi jääkaapissa, mutta se on jäänyt teollisen maun takia käyttämättä. Mielummin vaikka aitoa Nutellaa sitten. Sitä ei voi meille ostaa, kun se katoaa mystisesti alta aika yksikön. 


Mielenterveyden kannalta on tärkeää, että sallii itselleen myös herkkuja. Tänään mä oon syönyt laskiaispullan töissä. Ei harmita. Mutta jos mä söisin laskiaispullan ees puolet siitä ajasta, kun mun tekee mieli jotain hyvää, olisin pian pulla itse. Niinpä olen suosiolla ajautunut tähän pannukakkukierteeseen. 
Kokeilkaa toki!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommenteista ja tervetuloa uudelleen!